Volg ons via
 
 
 

Het maken van een strandwandeling laat je langer slapen

Een wandeling kan de geest tot rust brengen en geeft ontzettend veel plezier.

Het is belangrijk om in beweging te blijven, dit is namelijk goed voor de conditie, mobiliteit en balans en kan heel wat vervelende klachten voorkomen. Wist je dat op een hogere leeftijd je net zoveel slaap nodig hebt als toen je jonger was? Ook slaap je vaak minder goed aan één stuk door en word je ‘s nachts vaak wakker. Uit bevolkings-onderzoeken blijkt dat bijna de helft van de 50-plussers aan chronische slaapproblemen lijdt. Het is verstandig deze problemen niet met slaappillen op te lossen, maar juist te zoeken naar andere remedies.

Een makkelijke manier van in beweging blijven is wandelen. Wandelen kan op elk moment van de dag en is eigenlijk overal mogelijk. Een wandeling kan de geest tot rust brengen en geeft ontzettend veel plezier. Vooral voor senioren die minder buiten komen is een wandeling maken erg gezond, omdat het zorgt voor een toename van vitamine D. Ook kan het maken van een wandeling zorgen voor minder slaapproblemen. Uit een onderzoek van de Universiteit van Surrey blijkt dat een wandeling over het strand zorgt voor 47 minuten langer slaap in de nacht eropvolgend en de groep die een wandeling landinwaarts maakte sliepen 12 minuten langer.

Ook het uitzicht op de zee geeft veel rust, waardoor er nauwelijks afleiding is en daardoor ga je vaak nadenken over familie, je jeugd en de dagelijkse dingen. Bij een wandeling landinwaarts is de afleiding groter. Het zou dus bevorderend zijn voor de gezondheid om vaker een wandeling te maken langs het strand, of trips te boeken waarbij het mogelijk is om je wandelschoenen uit de kast te toveren. De online reisorganisatie TravelBird biedt een leuke trip in de buurt van Wassenaar kun je genieten van het beste van 2 werelden, namelijk het heerlijke strand en de prachtige bossen. 

De  conclusie: wandelen heeft een zeer positieve invloed heeft op de gezondheid en ontzettend veel plezier kan geven. Vooral in de wintermaanden is de kans groot dat je tekort hebt aan vitamine D, omdat ouderen vaker binnen zitten en dit is ideaal op te lossen door een heerlijke wandeling in het zonnetje te maken. Geniet van je oude dag, maar doe dit op een gezonde manier. Dit is ook mogelijk door een arrangement te boeken en een paar dagen fanatiek te gaan wandelen.


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Door: Redactie
Hits: 2230
Categorie: 
Wandelnieuws
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
strandwandeling route, wandelen, wandelroute, wandelen om af te vallen