Volg ons via
 
 
 

Een supergezond visje - Makreel

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

Om onder meer de kans op hart- en vaatziekten te verkleinen, zouden Nederlanders vaker vis moeten eten. In 2007 lag de visconsumptie van de Nederlandse bevolking op 3,4 kg per hoofd van de bevolking. Omgerekend naar de hoeveelheid per week is dat nog niet eens de helft van de door voedingsdeskun­digen aanbevolen hoeveelheid.

Deskundigen concluderen: twee keer per week vis eten, waarvan tenminste éénmaal vette vis, zoals makreel, heeft een positieve invloed op de gezondheid. Een goede voeding levert gezond­heids­winst op. Dat betekent voor veel volwassen en kinderen dat ze vaker vis op het menu moeten zetten.

Gezonde vetten
Vetten zijn van belang als energiebron voor het lichaam. Daarnaast leveren vetten ook vetzuren die nodig zijn voor de celwanden en het immuunsysteem. Vis bevat veel onverzadigde vetzuren. Veel goed vet dus. Regelmatig vis eten zou ook het risico op dementie verkleinen. Onderzoekers houden er rekening mee dat dit onder meer te maken heeft met de gunstige invloed van visvetten op de bloeddruk.

Om aan de dagelijkse hoeveelheid van 450 mg omega 3 per dag te komen, hoef je maar 70 gram warm gerookte makreel per week te eten.

Lekkere recepten met makreel vind je op www.visrecepten.nl

Bron: visrecepten

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 2438
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
vis, haring, tonijn