Volg ons via
 
 
 

Walnoten, amandelen en hazelnoten

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

Bevatten alle drie onverzadigde omega-3 en omega-6 vetten en verlagen daardoor het cholesterol gehalte. Vooral walnoten zitten er vol mee. Daarnaast bevatten deze noten veel vezels wat het risico op hart- en vaatziekten verlaagt. Amandelen bevatten de meeste vezels.

In hazelnoten zit de meeste vitamine E. Vitamine E beschermt  tegen vrije radicalen (vrije radicalen kunnen, in grote hoeveelheden, hartproblemen veroorzaken. Het is aan te raden minimaal 150 gram noten per week te eten om een lager risio op hart- en vaatziekten te hebben. Niet overdrijven want noten bevatten veel calorieën, een handje vol per dag is prima.

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Gast
Hits: 2348
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
hoge bloeddruk, noten, vitamine E