Volg ons via
 
 
 

Voor een goed gevoel

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

Vis, kaas, hazelnoten, rijst en eieren:
Bevatten veel endorfinen, de geluksbrengers en natuurlijke pijnstillers die je lichaam zelf aanmaakt. Na het eten van (langzame en snelle) suikers merk je het effect. De roes die hardlopers beschrijven is een gevolg van endorfine.

Vis, gerijpte kazen en honing:
Bevatten histamine, bevordert het geluksgevoel, maakt tevreden en werkt seksueel stimulerend. Wel oppassen, sommige mensen zijn gevoelig voor een hoog histamine gehalte en krijgen hoofdpijn, hitte-aanvallen en andere nare verschijnselen.

Brood, melk, banaan, mango en yoghurt:
Bevatten serotonine, dit zorgt voor een gevoel van geluk en tevredenheid en maakt dat je 's avonds lekker indut en 's ochtends fitter wakker wordt. Sommige antidepressiva bevatten stoffen die de serotoninespiegel verhogen.

Koffie, thee en cacao,
Theobromine geeft geluksgevoelens en versnelt de hartslag. Je wordt er opgewonden, vrolijk en energiek van.

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Gast
Hits: 1039
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
honing, voeding