Volg ons via
 
 
 

Tips voor goed vet eten

Voor een normale groei en ontwikkeling hebben we meervoudig onverzadigde vetzuren nodig

Als je op je eetgewoonte let, ben je al snel geneigd de vette dingen uit het menu te schrappen. Dat is voor vet vlees, snacks en frituur geen slecht idee.

Maar sommige vetten kun je beter niet overslaan!!

Meervoudig onverzadigde vetzuren, hierin zitten namelijk omega-3 en omega-6 in. Deze worden niet door ons lichaam aangemaakt maar zijn wel nodig voor een normale groei en ontwikkeling.

Vooral omega-3 wordt veel te weinig gegeten. Juist deze stof gaat ontstekingsziekten als reuma en huidaandoeningen tegen, is goed voor de bloeddruk en beschermt tegen aderverkalking, bloedklontering en kanker.

Eet daarom minstens twee keer per week vette vis (zalm, tonijn, forel, haring of makreel), walnoten, lijnzaad en groene groente.

Gebruik olijfolie en vermijd kokos-, mais-, en zonnebloemolie.

Kies bak- en braadprodukten, halvarines en margarines waarop vermeld staat dat er veel onverzadigd vet en/of linolzuur in zit (vaak dieetproducten).

Vermijd verzadigd vet. Neem mager vlees in plaats van vet vlees, en halfvolle melkproducten in plaats van volle.

Eet veel groente en fruit, en meer plantaardige eiwitten zoals in erwten, bonen en noten te vinden zijn.


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 875
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
goede vetten lijst, goede en slechte vetten, onverzadigde vetten lijst