Volg ons via
 
 
 

Zout

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

Over zout doen veel misverstanden de ronde, bijvoorbeeld:

Dat je van zout een te hoge bloeddruk krijgt.
Niet iedereen krijgt van zout een te hoge bloeddruk, dit is genetisch bepaald. Heb je last van hoge bloeddruk volg dan (onder begeleiding van een arts) een maand lang een natriumarm dieet. Daalt de bloeddruk niet dan heeft de hoge bloeddruk niets met zout te maken.

Dat in alles zout zit.
Zout zit alleen in voorbehandelde voedingsmiddelen. Als je zoveel mogelijk verse producten gebruikt beperk je het zoutgebruik enorm.

Dat zeezout gezonder is dan tafelzout.
Zeezout is inderdaad iets gezonder dan tafelzout, het bevat van nature al jodium. Dit wordt tegenwoordig ook aan tafelzout toegevoegd. Jodium hebben we nodig voor een goede werking van de schildklier.

Dat je van zout uitdroogt.
Zout houdt het vocht in de huid juist vast. Bij ernstige diarree, bestaat de kans op uitdroging door een tekort aan natrium. Je moet dan juist extra gaan drinken in combinatie met meer zout. Om de hoeveelheid natrium weer op peil te brengen.

We krijgen gemiddeld per dag 9 gram zout binnen en we hebben slechts 1 gram per dag nodig. Wil je je zoutgebruik beperken neem dan smaakmakers in plaats van zout zoals groene kruiden of specerijen.

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Gast
Hits: 1287
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
zoutarm, zeezout, tafelzout