Volg ons via
 
 
 

Slaapmutsje helpt niet bij slapeloosheid

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

 



Slaapmutsje helpt niet bij slapeloosheid

Veel mensen denken dat een slaapmutsje voor het slapen gaan, de slaap bevordert. Integendeel, op de korte termijn zal het enigszins helpen maar op de langere termijn ligt het gevaar van verslaving op de loer. Eén op de drie volwassenen heeft te maken met een kortdurende periode van slapeloosheid. En tien procent zelfs chronisch.

Mensen die een slaapmutsje nemen om de slaap te vatten, hebben een tweemaal zo grote kans op alcoholproblemen als mensen zonder slaapproblemen. De slaap wordt na het nuttigen van alcohol lichter en je moet vaker naar het toilet. Een glaasje tot twee uur voor het naar bed gaan kan geen kwaad.

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
1 reactie(s)
Tom (Gast)
Geplaatst op 08-02-2020 om 13:36

Het niet kunnen slapen heeft een reden. Hoewel de oorzaak van een slaapprobleem voor iedereen anders kan zijn, zijn slapeloze nachten in veel gevallen te wijten aan een zelfde soort redenen. Overprikkeling, stress en voeding spelen hierin een grote rol. Veel mensen die niet kunnen slapen genieten van een slecht eetpatroon of worden teveel blootgesteld aan stress en externe prikkels. Lees hier waarom het kan zijn, dat jij de slaap niet kunt vatten.

Mensen worden vandaag de dag veelvuldig blootgesteld aan stress en externe prikkels. Externe prikkels zijn onder te verdelen in (kunst)licht – denk aan televisie en de computer, maar ook teveel (buiten)licht in de (slaap)kamer – maar ook in de vorm van prestatiedruk – veel moeten werken, bijvoorbeeld – en specifieke voeding – koffie, sigaretten of suikerdrankjes. Op https://onllineapotheek.co vindt je er meer over. Het lichaam maakt, normaal gesproken, alvorens het slapengaan een bepaald hormoon aan. Dit hormoon heet ‘melatonine’ en zorgt ervoor dat het lichaam in een soort ruststand komt, waardoor het vervolgens gemakkelijker in slaap kan vallen. Niet kunnen slapen kan een gevolg zijn van een tekort aan dit hormoon. Wanneer dit hormoon niet of nauwelijks wordt aangemaakt, kunnen slapeloze nachten het gevolg zijn. Als men veel computert of televisie kijkt voor het slapengaan, maakt het lichaam dit hormoon niet aan: het heeft immers niet het idee al bijna te moeten gaan slapen. Er zal dus geen voorbereiding tot slaap plaatsvinden en slapeloosheid kan toeslaan.

Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 1460
Categorie: 
Overig
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
droom, nachtrust, alcohol