Dark Mode On / Off

Gaastra, ook populair bij 50-plussers

Gaastra is een merk dat erg populair is bij 50-plussers en met goede reden.

Dit merk staat al sinds 1987 bekend om de uitstekende kwaliteit die het levert, het begon meer dan 100 jaar geleden met het produceren van zijlen. Op 22-jarige leeftijd begon Douwe Gaastra met zijn bedrijf dat zich focuste op het maken van zeilen van de beste kwaliteit, binnen een korte tijd was Gaastra een merk waar men niet meer omheen kon in de zeil industrie. Rond 1970 begon het merk meer bekendheid te krijgen als surfmerk, surfers die Gaastra materiaal gebruikten wonnen grote internationale prijzen. In 1996 produceerde Gaastra haar eerste kledinglijn, dit bestond uit professionele sportkleding voor op zee en een sportslijn die ontworpen was om op het vaste land te dragen. In 2000 werd Gaastra gekocht door de McGregor Fashion Group, Gaastra werd samen met McGregor het grootste merk in de groep. Toen is Gaastra ook speciale lijnen voor mannen, vrouwen en kinderen op de markt gaan brengen. In 2008 opent Gaastra haar nieuwe hoofdkwartier in Amstelveen, omdat het (kleding)merk explosief gegroeid was sinds 2000.

Tegenwoordig is Gaastra niet meer weg te denken uit het straatbeeld, vooral in op en rond het water zie je overal mensen in Gaastra kleding lopen. Gaastra verkoopt zelfs kinderschoenen en sportieve sneakers! In iets meer dan tien jaar tijd heeft Gaastra zich ontwikkeld tot een merk dat een hele brede lijn aan producten voor alle watersportliefhebbers aan biedt. Het leuke hiervan is dat het merk nog steeds zo populair is en dat het dus meer dan honderd jaar in Nederland begonnen is.

Gaastra heeft in 2009 de K-Challenge gesponsord! De K-Challenge is een supersnel zeiljacht dat mee deed aan de America’s cup van 2010, dat geeft aan dat ook professionals Gaastra kleding gebruiken. Natuurlijk was Gaastra ook te vinden op de editie van  “Sail”, hieronder staat een filmpje van “Sail” uit 2010.

Klik Hier

Redactie

Redactie

Onze toegewijde redactie bestaat heeft een passie voor het delen van kennis, ervaringen en inzichten die specifiek gericht zijn op deze levensfase. Met diepgaand begrip van de behoeften, interesses en uitdagingen van de vijftigplusgemeenschap, werkt onze redactie nauw samen om artikelen, tips en nieuws te presenteren die inspireren, informeren en verbinden. Van gezondheid en welzijn tot lifestyle en financiën, we streven ernaar om een waardevolle bron te zijn voor iedereen die de volgende hoofdstukken van het leven omarmt.