Volg ons via
 
 
 

Gratis verf voor uw clubhuis

Clubhuizen en verenigingsgebouw kunnen wel een verfje gebruiken

Nederlanders massaal actief in het verenigingsleven
Zeven op de tien leert vrienden kennen via club of vereniging

Het verenigingsleven blijkt, anno 2011, nog steeds een belangrijk onderdeel van het gezin én sociale leven van de Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van verffabrikant Flexa. 88% van de Nederlandse bevolking is lid of lid geweest van een club of vereniging. Meer dan de helft voelt zich sterk verbonden met één of meerdere clubs. Daarnaast geven nog eens bijna negen op de tien Nederlanders aan lidmaatschap van een club of vereniging erg belangrijk te vinden, zowel voor zichzelf, als voor de eventuele partner en kinderen. Door ondermeer wegvallende subsidies staan de clubs en verenigingen in Nederland echter steeds meer onder druk.

Flexa onderstreept het belang van de clubs en steunt met haar nieuwe Let’s Color campagne clubs en verenigingen door 40.000 blikken verf weg te geven en daarmee meer kleur in het verenigingsleven aan te brengen.Op dit moment zijn zes op de tien Nederlanders lid van een club of vereniging, veelal van een sportvereniging (61%), dans-, muziek- of toneelvereniging (21%) of hobbyclub (20%). Nog eens de helft van de Nederlanders gaat regelmatig naar een club of vereniging waar men geen lid van is. In totaal spendeert de Nederlander gemiddeld meer dan 2 uur per week bij de club, bijna een kwart (23%) van de respondenten zelfs meer dan 4 uur per week. Niet alleen om zelf te sporten of mee te doen, maar ook vrijwilligerswerk op de club is populair (31%) onder de Nederlanders.

Vrienden voor het leven

Nederlanders geven aan vooral voor de gezelligheid (67%) en sociale contacten (58%) lid te zijn van een club of vereniging. Dat blijkt des te meer uit het onderzoek: maarliefst 68% van de respondenten geeft aan één of meer huidige vrienden via de vereniging te hebben leren kennen. Nog eens 78% van de Nederlanders, vooral mannen, geeft aan dat zij clubgenoten ook weleens buiten het verenigingsleven zien. Bij 50-plussers zijn deze percentages nog hoger.

Clubhuis als ontmoetingsplek

Het clubhuis, een plek die nog steeds centraal staat in het verenigingsleven, geven de leden gemiddeld een 7,6 als rapportcijfer. Gezelligheid (68%) en ontspanning (62%) staan hier centraal. Ruim vier op de tien Nederlanders geven echter aan dat hun clubhuis weleens een opknapbeurt zou kunnen gebruiken, ondermeer op het gebied van kleur. Waar clubhuizen en verenigingsgebouwen nu vooral wit (30%) en neutraal (30%) geverfd zijn, vindt een deel van de Nederlanders dat het clubhuis wel wat meer kleur zou kunnen gebruiken. Vooral felle kleuren als rood (36%), blauw (26%) en geel (21%) zijn hierbij populair.

Let’s Color brengt kleur in verenigingsleven

De Flexa Let’s Color-beweging steunt clubs en verenigingen door 40.000 blikken muurverf weg te geven. Nederlanders kunnen door middel van deze actie kleur aanbrengen in clubhuizen. Vanaf 29 augustus kunnen clubs zich aanmelden, vanaf 12 september krijgen de kopers van een blik Flexa muurverf een code waarmee ze gratis via internet een blik verf kunnen doneren aan een club.


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 1368
Categorie: 
Overig
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
club, vereniging, clubhuis, onderhoud clubhuis, vrijwilligerswerk