Volg ons via
 
 
 

Een hete zomer, tips om toch goed te slapen

In slaap komen valt niet mee als het erg warm is

Je valt maar moeilijk in slaap als het erg warm is, toch kun je er zelf iets aan doen.

1. Drink voor het slapen gaan een glas kersensap, kersen hebben een gunstige invloed op je nachtrust .Dit komt door het hoge melatoninegehalte in kersen, een stof die de slaapcyclus regelt.

2. Om te kunnen slapen moet je lichaamstemperatuur ongeveer een graad dalen. Met warm weer wil dat maar niet lukken, dus blijf je liggen woelen. Neem daarom vlak voor het slapen gaan een koude douche, zo koelt je lichaam af. 

3. Houd overdag de gordijnen van de slaapkamer dicht en zet  's avonds als de zon en ergste warmte weg zijn de ramen open.

4. Drink voor je gaat slapen geen koffie of thee (door de cafeïne val je moeilijker in slaap.

5. Kom 's avonds niet meer in de zon, je lichaam maakt in de zon minder melatonine aan. 

Bron: Gazet van Antwerpen 


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 837
Categorie: 
Overig
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
slapeloosheid, slapen tips, uren slaap volwassene