Volg ons via
 
 
 

Kies voor seizoensgroente

In de wintermaanden zijn seizoensgroenten een aanbeveling

In de wintermaanden kun je best wat extra vitaminen gebruiken om je weerstand te verhogen. Laat de keus vallen op de aanwezige seizoensgroente en verschilende soorten fruit. Neem wat wisselende kleuren groente en fruit, dat wijst erop dat je ook van alle vitaminen voldoende binnen krijgt. Om de goede smaak van de groente te bewaren kun je dit het beste niet al te lang bewaren in de koelkast.

Bakken in plantaardige olie zorgt ervoor dat je ook de nodige bouwstoffen tot je neemt. Plantaardige olie bevat vetoplossende vitaminen. De groente niet te lang koken en het zout pas nadien toevoegen zodat de vitaminen niet door het zout worden opgenomen. En dan op naar het voorjaar. 

Bron: Gazet van Antwerpen


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 672
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
seizoensgroenten herfst, wat zijn seizoensgroenten, recepten