Volg ons via
 
 
 

Rijst

Rijst, een gezonde maaltijd

Rijst is altijd een gezonde keus, welke soort je ook kiest. Rijst bevat eiwit en zetmeel in een goede verhouding, waardoor rijst licht verteerbaar is.

Ook bevat het o.a. de vitaminen A, B, en E en mineralen als calcium, fosfor, kalium, magnesium en ijzer. Kortom rijst zit boordevol belangrijke stoffen voor een goede gezondheid.

Met het verwijderen van het bruine vliesje van de korrel, gaan er ook vitaminen en mineralen verloren maar de witte rijst ziet er een stuk aantrekkelijker uit.

Tussen de witte en de gezondere zilvervliesrijst is er nu een middenweg, de parboiled rijst. De kooktijd ist iets langer maar het resultaat is lekker luchtig en korrelig.


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 710
Categorie: 
Eten en Drinken
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
rijst recepten makkelijk, rijst gezond, soorten rijst, rijst voedingswaarde