Volg ons via
 
 
 

Vermijd de middagdip

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

Veel mensen krijgen in de vroege namiddag veel last van een ‘middagdipje’. Tijdens deze korte periode voelt men zich wat moe en slaperig en zo verslapt de aandacht en concentratie. Dit heeft alles te maken met onze biologische klok en is dus eigenlijk heel normaal, zelfs als je ’s nachts genoeg geslapen hebt.

Enkele tips tegen de middagdip.
• Eet ’s middags een lichte lunch met een slaatje. Drink tijdens de lunch absoluut geen alcohol;
• Als het mogelijk is, kun je een kort middagdutje doen, waarbij een kwartiertje vaak al genoeg is;
• Sta even op van achter je bureau en ga enkele minuten rondwandelen;
• Doe wat lichamelijke oefeningen aan je bureau:
- breng je handen zoals bij een gebed, strek de armen horizontaal voor je en hef ze dan boven het hoofd. Herhaal dit enkele keren.
-  duw de schouders omhoog tot tegen de oren en rol ze enkele keren zacht naar achteren.
- strek de benen recht vooruit en beweeg de tenen op en neer.
- hef de knieën een voor een enkele keren tot tegen de borst.
• Drink een glas water.
• Eet een stuk fruit of een snack met veel suiker.
• Verander even van werk dat minder concentratie vraagt.

Bron: gezondheid.be

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 1869
Categorie: 
Meer gezondheid
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
moe, concentratie, lichaamsbeweging