Volg ons via
 
 
 

Snel last van spierpijn?

Geen samenvatting aanwezig bij conversie.

Drink dan voor, tijdens en na het sporten voldoende water of sportdrankjes. Vooral voor het sporten is het goed om voldoende vocht tot je te nemen. Denk hierbij aan een halve liter.

Last van kramp?
Dan heb je niet genoeg gedronken. Maar je kunt ook een tekort hebben aan magnesium.

Snel last van spierpijn?
Drink dan voor, tijdens en na het sporten voldoende water of sportdrankjes. Vooral voor het sporten is het goed om voldoende vocht tot je te nemen. Denk hierbij aan een halve liter.

Last van kramp?
Dan heb je niet genoeg gedronken. Maar je kunt ook een tekort hebben aan magnesium.

Beweeg!
Bij gewrichtsslijtage is het belangrijk te blijven bewegen, zoals wandelen. Zo blijven de gewrichten goed doorbloed. Zwemmen en fietsen ontlasten het gewricht en zijn daardoor ook goed.

Spierversterking
Versterk de spieren, zodat de gewrichten ontlast worden.

Overgewicht
Vermijd overgewicht en probeer bij overgewicht een beetje af te vallen.

Keuze voedingssupplement
Begin je voor het eerst met een supplement, neem dan een combisupplement van glucosamine en chondroïtine, samen met nog andere stoffen, voor een betere opname.

Bron: etos

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Redactie
Hits: 3149
Categorie: 
Meer gezondheid
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
spieren, lichaamsbeweging, sporten, fitness, wandelen, fietsen