Volg ons via
 
 
 

Beweging goed voor de nachtrust; regelmaat ook

Slapeloosheid | te weinig lichaamsbeweging

Wie last heeft van slapeloosheid moet misschien meer lichaamsbewegingen nemen.
Lichaamsbeweging overdag is goed voor de nachtrust, net zo belangrijk als het hebben van regelmaat in je leven.

Wie overdag niet voldoende beweegt, verbruikt niet veel energie en raakt daardoor lichamelijk minder vermoeit. Dit kan leiden tot problemen bij het inslapen. 

Een stevige wandeling na de avondmaaltijd, een uurtje fietsen of een bezoek aan de sportschool maken dat je makkelijker inslaapt

Je zou het beste iedere avond om dezelfde tijd naar bed kunnen gaan, wat natuurlijk maar zelden lukt.
Maar zorg er in ieder geval voor dat je ontspannen naar bed gaat. Een warm bad kan hier ook bij helpen.

Zorg daarnaast voor een goede temperatuur op de slaapkamer. Tussen de 15 en 18 graden is het meest ideaal. Licht op de slaapkamer, in welke vorm dan ook, is altijd verkeerd, ook al is het een zwak licht van bijvoorbeeld de wekker. Zorg voor goede verduisterende gordijnen.


Tot slot: drink geen cola of koffie voor je gaat slapen, deze dranken bevorderen de nachtrust niet.


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Robert
Hits: 1517
Categorie: 
Meer gezondheid
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
slapeloosheid, problemen met slapen, niet kunnen slapen