Volg ons via
 
 
 

Bijkopen garantie niet altijd zinvol

Bijkopen garantie is vrij kostbaar en vaak onnodig

Het bijkopen van garantie op nieuwe producten heeft lang niet altijd zin terwijl de kosten vrij hoog zijn, concludeert de Consumentenbond na onderzoek bij negen winkelketens en een internetwinkel.

Vooral elektronicazaken en internetwinkels bieden vaak de mogelijkheid om extra garantie bij te kopen. De kosten voor extra garantie kunnen oplopen tot 20% van de prijs van het gekochte product. De klant krijgt er vaak weinig meer voor dan de wettelijke garantie al voorschrijft, volgens de bond. De garantie producten van BCC, Block en Harense Smid voegen volgens de Consumentenbond vrijwel niks toe.

De extra ingekochte garantie van winkels als Dixons en MediaMarkt hebben een uitgebreidere dekking; die bieden ook uitkomst als het apparaat kapot is gegaan door contact met water of zand. Maar hierover stelt de bond dat die garantie, weer kan overlappen met risico's die al worden afgedekt door een reis- of inboedelverzekering.

Ook wijst de Consumentenbond erop dat producten zolang dienen mee te gaan als je ervan mag verwachten. Ook als de garantie al vervallen is, mag de klant erop rekenen dat de winkelier een reparatie voor zijn rekening neemt.


Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Laat een bericht achter
De naam die je hier invult wordt weergegeven bij de reactie.
Je e-mail adres is nodig voor het verwerken van de reactie, maar wordt niet getoond op de website.
ReCaptcha wordt gebruikt om het plaatsen van spam op deze website tegen te houden. Hiermee kunnen we mensen onderscheiden van malafide scripts.
Door: Robert
Hits: 2428
Categorie: 
Overig
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
consumentenbond, garantie electronica, garantie, aankoop verzekeren, reparatie