Omdat noten veel vet bevatten worden deze door mensen die willen afvallen, vaak niet gegeten.
Uit onderzoek aan de universiteit van Louisiana blijkt echter dat wie iedere dag drie eetlepels met noten (amandelnoten, cashewnoten- of pistachenoten) neemt, een beter BMI-gehalte heeft en een slankere taille. Het onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 13.000 mensen. Het was al bekend dat het eten van een dagelijkse portie noten goed is om hartziekten en diabetes te bestrijden.
Een dieet met veel noten kan het gewicht met 2 kilo laten afnemen en ook de taille zal na enige tijd 2 centimeter slanker zijn geworden. Bijkomend voordeel is nog dat ook, het gevreesde 'dikke' buikje zal afnemen en een hoog cholesterolgehalte wordt tegengegaan.
Bron: Het Laatste Nieuws
Nuttig? Als je dit artikel
waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.