Volg ons via

Afvallen met groene thee

Al eerder werd bekend dat het drinken van groene thee goed is voor de gezondheid. Het cholesterolgehalte wordt er lager door en ook het risico op sommige soorten kanker,  wordt door het drinken van groene thee kleiner. Nu blijkt uit een studie van de universiteit van Queensland dat het drinken van drie koppen groene thee per dag ook helpt om af te vallen. 

Testen op te dikke ratten met een hoge bloeddruk, hebben uitgewezen dat deze na het dagelijks toedienen van groene thee veel vet rond de taille kwijtraakten. Ook de bloeddruk daalde ondanks dat ze verder ongezond bleven eten.

De onderzoekers denken dat de uitwerking van drie koppen groene thee per dag op mensen dezelfde uitwerking heeft. Aanwezige vetcellen trekken niet nog meer vet aan. Dus ondanks een ongezonde levensstijl kun je met drie koppen groene thee per dag, toch afvallen

Er gaat natuurlijk niets boven een gezonde levensstijl en daarbij enkele kopjes groene thee drinken, doet je alleen maar goed.

Bron: De Telegraaf / Vrouw

Nuttig? Als je dit artikel waardevol vindt, klik dan links op het +1 icoontje om onze site te helpen.
Door: Redactie
Datum: 16-11-2011
Hits: 386
Categorie: 
Afvallen
Artikel acties:
 Plaats jouw tip
Print Print
 Reageer


Tags:
afvallen, dieetprogramma, dieetadvies, bmi, snel afvallen, groene thee, overgewicht
Copyright 2005 - 2012 door 50PlusPlein
Home - Toerisme - Fietsen - Wandelen - Lifestyle - Financieel - Boeken - Gezondheid - Erop uit